Tuesday, April 5, 2011

di sini dia

Disini ada sebuah kisah ,
Ada kisah yang terpisah ,
Ada rindu yang tak sudah ,
Ada dendam yang tak berbalas ,
Dan kekecewaan yang kian bertambah ,
Ku ukir madah gembira sebagai helah ,
Disebaliknya aku bukan itu ,
Tidak sorang yang mengerti ,
Tidak sorang yang mengetahui ,
Dan yang cuba memahami ,
Maknanya aku menipu selama ini ,
Kata ku , Aku gembira ,
Namun realiti nya bukan seperti yang ku kata ,
Maaf
atas segalanya ,
yang pasti itulah aku ,
Kehidupan dibalik kaca mataku ,
Dengan kata lain ,
Behind the LIMZA eyes ..

madah di atas dari blog orang yang aku maksudkan..

kadang madah bisa terungkap tanpa niat...
kadang sekadar menutup salah dirinya..
kau kata salah dan kau tetap buat..
kau kata islamiah ternyata diri sendiri terpesong...

jangan kata TAK jika diri melakukan..
jangan kata tuhan bila hancur dimamah kesalahan.. 
biar taubat selepas insaf, bukanlah sekadar bermadah menutupi..
bukan mudah meminta maaf.. maaf itu lebih mahal daripada apapun...


0 comments:

Post a Comment