Friday, August 13, 2010

DI MANA

jiwa coklat : perasaan timbul tanpa bersebab memang menghairankan.. tapi perasaan sedih yang muncul dari lubuk hati ini mengguris perasaanku seperti orang putus cinta... saat itu hatiku betul-betul sedih.. mataku tidak berhenti menangis..hati terasa amat sakit, fikiran bercelaru, berkhayal tanpa tujuan, selera pun bagai lumpuh.. terasa dunia ingin menelanku..

jika kamu rasa perkara ini mustahil, terpulanglah pada kamu kerana bukan kamu yang merasa.. sudah dirundum kesedihan, mimpi-mimpi yang mendendamiku mula mencemari tidurku.. sehari hanya sesingkat tidur terganggu dengan mimpiku.. jika sekali aku boleh terima,, tapi kalau berulang kali.. apa maknanya.. hati ini tersimpan seribu pertanyaan.. seribu persoalan.. pada siapa ingin ku luah? pada siapa ingin ku beri rasa? fikiran bercelaru begini hanya membuat orang lain menderita jika ku khabarkan.. tiada siapa memahamiku..

ku luah pada adikku, hanya dia mengerti.. berikan aku sedikit sinar.. walaupun masalah ini kusimpan.. namun rasa sedih itu hilang sedikit.. tiada siapa percaya kata-kata ku.. semua pun menuduhku membuat cerita.. aku menangis tak henti.. terpaksa mengunci diriku seorang diri dalam bilik agar tiada yang perasan.. terasa loya, terasa pening, terasa lenguh.. mungkin kerna aku makan sedikit sahaja berbuka tadi.. tetapi ia seiring dengan kesedihanku.. sesak nafasku buat aku hampir pengsan.. kalaulah aku tersekat nafasku masa itu.. adakah aku bisa menulis luahan ini?

syukur aku mampu hidup lagi.. adik, terima kasih banyak-banyak.. walau orang kata kau bukan-bukan, abang tetap percaya kamu berhati baik.. mungkin kasih sayang aku padamu tak sebesar cintaku padanya.. tapi aku akan jadi abang yang baik untukmu.. itu sumpah aku.. semoga aku dapat tempuhi ini semua.. semoga puasa tahun ini bisa ku habiskan.. semoga cintaku setia menanti..

* rambut sama hitam tapi hati lain2, hati sama tebal tapi  jiwa yang nipis mudah terguris.. jika aku kehilanganmu, itulah perkara paling kusesali seumur hidupku.. *

0 comments:

Post a Comment